Egészség Táplálkozás

KETO FRIENDLY GOLYÓÁLLÓ KÁVÉ A SZILÍCIUM-VÖLGYBŐL

Unalmas a minden mentes latte? Akkor itt az ideje a Szilícium-völgy és a Wall Street új slágerére a Bulletproof kávéra váltani!

Az új, energizáló szuper-ital a világ vezetőinek és élsportolóinak az új kedvence, nem véletlenül.

A számos előnyös éllettani hatással járó italt a tibeti jakvajas tea inspirálta és amitől a serpák 5-6000 méteren fittek, az nekünk sem árthat, sőt!

Az ősi tudást Dave Asprey techguru modernizálta, kerek 5 év alatt. Ennyi ideig kísérletezett ugyanis a receptúrával.

Mi kell hozzá?

  • Kávé (lehetőleg Asprey sajátja)
  • kókuszolaj (szerinte ebből is a sajátja, szerintünk elég, ha organikus)
  • ghee vaj, vagy ha ez nem elérhető, akkor biovaj

Dave korrekt ember lehet, mert saját bevallása szerint bármilyen, jó minőségű kávéval, kókuszolajjal és sózatlan vajjal működik a csoda, amitől emberünk:

  • 40 kilót fogyott
  • 12 ponttal nőtt az egyébként is figyelemreméltó IQ- ja
  • napi 5 órai alvással kipihent és tettrekész
  • mindez orvosilag bizonyított az esetében

A néhány hete már Hollywoodot is meghódító örületet az Index munkatársai is kipróbálták, ha érdekelnek első kézből a tapasztalatok, akkor kattanj a videóra:

Sőt, kikérték Tihanyi András dietetikus szakértő véleményét is, íme:

„A koffein fokozza a zsírszövetben a lipolysist, így a zsírsavak keringésbe jutását, ezzel nagyobb erőkifejtést vagy hosszabb testmozgást tesz lehetővé. A zsírsavkínálat fokozásával megnövelheti a zsírégetés arányát a szénhidrátégetés rovására, a teljesítményfokozó hatásnak azonban vannak feltételei. A legfontosabb, hogy szervezetünk ne legyen túlságosan hozzászokva a koffeinhez. Ha ilyen módon kívánjuk javítani a teljesítményünket, előtte pár napig-hétig ne nagyon igyunk kávét vagy egyéb koffeintartalmú italt (bár ezt nem minden kutatás tartja indokoltnak). A hatás a koffeinfogyasztás után 2-3 órával jelentkezik, ennyivel időzítsük a verseny elé. Viszont mivel a nagy dózisú koffein életveszélyes is lehet, használat előtt mindenképpen konzultáljunk dietetikussal, sportorvossal!”

A dietetikus elmondása szerint a koffeint a teljesítmény növelésére általában 2-9 milligramm per testtömeg-kilogramm adagokban alkalmazzák, de már 2-3 mg/ttkg is pozitívan hat az állóképességi teljesítményre (illetve hathat: alapvetően a gének határozzák meg, hogy kire hogy hat a koffein, és mennyire lehet esetleg veszélyes). 300 mg koffein elfogyasztása javítja a reakcióidőt és a mozgáskoordinációt. Azt is kimutatták, hogy a koffein állóképességi edzések alatt csökkenti a fájdalomérzetet, így annak, aki ritkán fogyaszt koffeint, a kávé megkönnyítheti az edzéseit és enyhítheti az izomlázat.

Tihanyi szerint a koffein hatását étrendi úton valóban el lehet nyújtani és manipulálni, de az biztos, hogy ezzel az alvásigényünket (Asprey ígéretével ellentétben) nem tudjuk csökkenteni, sőt, az alvás minőségét még ronthatjuk is. Ráadásul a koffein rendszeres fogyasztása nem tesz élénkké. Sőt, mivel enyhe függőséget okoz, előbb-utóbb már szükségünk lesz rá a nap beindításához, és fáradtnak fogjuk érezni magunkat nélküle. „Ki lehet próbálni a koffein hatását manipuláló módszereket, ez ideig-óráig (akár évekig) hatásos lehet. Ennél jóval komplexebb módszereket tartósan kipróbálva azt gondolom a megfelelő alvási higiéné a jó testi-szellemi teljesítmény titka. A testünket hosszú távon kijátszani nem lehet.” – mondja a szakember.

A testzsír égetése, és az ebből fakadó fogyás már trükkösebb kérdés. „A koffein és a kávé egyéb hatóanyagai ilyesmire mérsékelten ugyan, de valóban képesek. A zöld tea hasonló hatását is kimutatták már, ehhez nem kell zsíros kávé. A stimulánsok étvágycsökkentőként és aktivitást növelő komponensként is hathatnak. Viszont egy kiegyensúlyozatlan összetételű (kevés fehérje és szénhidrát, egyéb tápanyag), stimulánstartalmú ital reggelinek nem nevezhető. Kis mértékben támogathatja a zsírleadást, de a napi teljes energia- és tápanyagbeviteltől, illetve az energiafelhasználástól függ, hogy végül fogyni vagy hízni fog az ember.”

Szerintük mindenkinek lefőtt a kávé!

Related posts

EDD MAGAD EGÉSZSÉGESRE

proteinadmin

PUMPÁLÓ SZÍVTAPASZ ŐSSEJTEKBŐL

proteinadmin

FONTOS A SPORTOLÓINK VÉDELME

proteinadmin

Leave a Comment